Шахрайство

На сьогодні аферисти, які бажають нажитися за рахунок інших людей, знають все про те, як взяти кредит на іншу особу в мережі Інтернет і не попастися в руки правоохоронних органів. Останнім часом викрадення та торгівля персональними даними перетворилася в бізнес для кіберзлочинців.

В Интернете существует множество ресурсов, требующих ввода личных данных, в результате чего Ваша личная информация, с достаточно большим процентом вероятности, может попасть в руки злоумышленников. Завладев частной информацией, злоумышленники будут действовать по своему усмотрению, распоряжаясь такими данными, и далеко не факт, что мошенники ограничатся лишь оформлением фиктивных Договоров кредитования.

Безпека і прозорість – основні принципи роботи ТОВ «Укр Кредит Фінанс» для налагодження довіри та найбільш продуктивної взаємодії з клієнтами. В буремний час розвитку технологій та фінансової ураженості деяких верств населення надважливою є інформування про шахрайські схеми, які наразі все більш з’являються в нашій країні.

З турботою про свого клієнта «Укр Кредит Фінанс» приєдналася до інформаційної компанії Національного Банку України #ШахрайГудбай.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму:

ФОРМА

Найбільш поширені шахрайські схеми:

  1. Банк в оренду - це надання фізичною особою за певну фінансову винагороду своїх даних про платіжну картку стороннім особам для, так званих, підтверджень проходження платежів. На перший погляд – це зовсім безневинна дія, якщо на рахунку картці немає коштів. Але маючи дані про платіжну картку, сторонні особи (а це і є шахраї) мають можливість отримати доступ до особистого кабінету в будь-якій фінансовій установі, можуть змінювати інформацію в свою користь і проходити перевірку через систему Банк ID для отримання кредиту. Вкотре наголошуємо, що ці дії дуже небезпечні, тому нікому не надавайте свої дані стосовно паролів, кодів, доступів до своїх фінансових рахунків, карток, особистих кабінетів в застосунках банків!

  2. Безумовна переадресація телефонного номера - це надання не тільки своїх даних про фінансові картки і рахунки стороннім особам, а й додатково погодження переадресувати телефонний номер за допомогою комбінації (*21*Номер телефону#) на інший номер (шахраїв). Тобто, абсолютно всі телефонні дзвінки: і від банку на підтвердження, і від компаній для верифікації і згоди на видачу кредиту, і від служби безпеки фінансових компаній для попередження, будуть приймати і відповідати за клієнта шахраї. Будьте обережні, і не встановлюйте переадресацію свого телефонного номера на сторонніх осіб!

  3. Пропонування простої і гарно оплачуваної роботи без додаткових вимог - це коли кандидат відкликається на пропозицію роботи типу: «Оператор з обробки платежів в електронній платіжній системі» або «Оператор грошових переказів», основні вимоги до співробітника: вік 18+, наявність картки ПриватБанку, робота у віддаленому режимі, заробітна плата – 500 грн. в день. На співбесіді майбутній роботодавець просить надати всі фінансові дані рахунків/карток і, при необхідності, озвучити і підтвердити ту інформацію, що скаже майбутній роботодавець (неправдива інформація про місце роботи, місце проживання тощо), коли буде дзвонити банк або фінансова компанія. При цьому клієнт, отримуючи телефонний дзвінок або відео дзвінок, вважає, що проходить додатковий тур співбесіди, а на справді – проходить верифікацію на отримання кредиту.

    Будьте обережні, і не погоджуйтеся на надавання неправдивої інформації підозрілим шахрайським установам! Також нікому не надавайте даних стосовно паролей, кодів, доступів до своїх фінансових рахунків, карток, особистих кабінетів в застосунках банків!

  4. Видалення інформації про кредити з будь-яких внутрішніх баз МФО, а також з Бюро Кредитних Історій - це ще одна шахрайська махінація, коли пропонується за певну грошову суму, як правило, набагато нижче, ніж кредитні зобов’язання, видалити інформацію з будь-яких баз фінансових установ. Такі оголошення можна зустріти в інтернеті - в спеціалізованих групах, сайтах, телеграм-каналах тощо. Кожна фінансова компанія має свої бази даних і багатошарову захищену систему безпеки даних клієнтів. Тому видалення будь-якої інформації ні в роздріб, ні оптом неможливо. Після сплати коштів по такій об’яві не відбудеться ніяких змін, крім добровільної віддачі коштів шахраям.

    Порада: домовляйтеся з кредитором на лояльні умови погашення кредитної заборгованості без сторонніх третіх осіб - це швидше і безпечніше вирішить проблемну ситуацію!

  5. Шахрайство від імені компанії: пропозиція акції пільгового закриття кредиту чи грошей в подарунок - це коли на телефон приходить повідомлення з невизнаних номерів (без альфа імен, тобто названій компаній) у телеграм/ viber / у вигляді смс з повідомленням, що тільки зараз (до свята, до початку сезону, у зв’язку з війною тощо) доступна акція списання кредиту або виграшу великої суми коштів, але для цього потрібно терміново сплати внесок на вказані в повідомленні реквізити (які не збігаються з офіційними реквізитами компанії для сплати за кредит). До того ж просять терміново надати фінансову інформацію: термін дії картки, CVV код на звороті картки, пароль від банкінгу, паспортні дані тощо.

    Наголошуємо: НЕ робіть ніяких неправомірних дій, якщо є сумніви в правдивості наданої пільгової або виграшної пропозиції. У кожній фінансовій компанії є офіційна цілодобова гаряча лінія, зателефонувавши/написавши в чат до якої, ви зможете перевірити, підтвердити або спростувати будь-які запропоновані акційні програми. Будьте обережні! Спілкуйтеся тільки з офіційними каналами зв’язку фінансових організацій!

  6. Додатковий заробіток на оформленні кредитів - це коли поступає пропозиція оформити кредит для сторонньої особи, яка буде його сплачувати, а клієнт отримає невелику винагороду. Згідно законодавства особа, яка добровільно оформила кредит і надала всю необхідну інформацію, є повністю відповідальною за виконання умов кредитного договору, в тому числі своєчасної сплати зобов’язань. Незнання закону не звільняє від обов’язку його виконувати. Процедури стягнення, в тому числі юридичні, будуть проходити виключно з особи, яка підписала і оформила кредитний договір, не зважаючи на те, що клієнт передав кошти сторонній особі.

    Будьте юридично грамотні, ніколи не оформлюйте на себе чужих фінансових зобов’язань!

Ми перерахували найбільш поширені схеми отримання кредитів з шахрайською метою, але це далеко не весь список. Тому нагадуємо, якщо ви втратили телефон, паспорт або стали жертвою шахрайства, зробіть наступні кроки:

  1. У разі втрати телефону негайно зверніться до вашого мобільного оператора та повідомте, що ви втратили доступ до вашого номеру, попросіть заблокувати його через можливі шахрайські дії та отримайте нову сім-картку з вашим фінансовим номером.
  2. Зверніться до УБКІ (www.ubki.ua) та перевірте свою кредитну історію, вона надається безкоштовно 1 раз на рік. Там ви зможете побачити, які установи запитували вашу кредитну історію та дізнатися, чи є у вас активні кредити. Якщо ви бачите, що в вашій кредитній історії є кредити, які ви не оформлювали, або запити від компаній, які вам не знайомі, зверніться до вказаних компаній з проханням заблокувати ваш особистий кабінет, та у випадку, якщо ви не оформлювали кредит / не подавали заявку на кредит, також повідомте про це компаніям.
  3. Для того, щоб на ваші дані не змогли оформити кредит, підключіть через УБКІ послугу «Статус контроль» / FREEZE, поки ви не відновите свої документи/фінансовий телефонний номер. Дана послуга забороняє запитувати вашу кредитну історію, без якої на вас не зможуть оформити кредит.
  4. Повідомте в УБКІ, що ви втратили паспорт, щоб компанії, які будуть запитувати вашу кредитну історію, змогли побачити цю інформацію.
  5. Зверніться до відділення поліції з заявою про втрату документів / втрату телефону / оформлення кредитів на ваше ім’я. Після прийняття заяви, протягом 24 годин відповідальна особа зобов’язана внести інформацію в ЄРДР та надати вам копію витягу з ЄРДР, яку ви зможете надати компаніям як підтвердження шахрайських дій щодо вас.
  6. У випадку втрати паспорту / оформлення кредитів на ваші паспортні дані, після звернення в поліцію, зверніться до ДМС та отримайте новий паспорт (у даному випадку за старим паспортом неможливо буде законно оформити кредит).

Основні правила безпеки, щоб не стати жертвою шахрайства:

  1. Нікому не передавайте реквізити своєї картки, окрім номеру картки. Співробітники банків, МФО та інших структур ніколи не запитують термін дії картки, CVV код на звороті картки, пароль від банкінгу. Для отримання/переказу коштів завжди достатньо надати повний номер картки або IBAN.
  2. СМС-код використовується для підтвердження операцій, підпису договору та підтвердження входу в банкінг/особистий кабінет на сайті. Співробітники банків, МФО, мобільних операторів та інших установ НІКОЛИ не запитують код з СМС, який приходить на ваш фінансовий номер, такий код запитують тільки шахраї, та його НІКОЛИ не можна передавати інших особам.
  3. Ніколи не відправляйте смс / виклик з комбінацією на кшталт **21*номер телефона#, які вас просять зробити 3-ті особи. Такі комбінації можуть активувати за вашим номером послугу переадресації смс / дзвінків, тобто ви не будете отримувати смс / дзвінки на свій номер, натомість, їх будуть отримувати сторонні особи, які надалі спробують отримати доступ до вашого банкінгу / оформити на вас кредит / провести операцію списання з вашої картки.
  4. Ніколи не надсилайте фото з вашим паспортом / фото паспорту невідомій вам особі.
  5. Якщо вам телефонують з банку / служби безпеки / компанії та просять надати коди з смс / ваші дані / паролі – ні в якому разі не надавайте їх, навіть якщо вам повідомляють що ваші кошти будуть зняті / заблоковані тощо. Натомість, покладіть слухавку та самостійно перетелефонуйте в банк, компанію тощо, телефон якої ви можете знайти на офіційному сайті або на звороті вашої банківської картки. Для блокування несанкціонованого списання з вашої картки / операції / доступу до вашого кабінету співробітнику компанії не потрібно ваше підтвердження у вигляді коду / паролю, співробітники зроблять це самостійно відповідно до внутрішніх процедур компанії
  6. Ніколи не встановлюйте на свій телефон невідомі вам програми за проханням 3-х осіб. Це може бути додаток для отримання віддаленого доступу до вашого телефону. Таким чином шахрай може отримати доступ до ваших смс / фото / дзвінків / тощо.

Пам’ятайте!! Ваш фінансовий номер (номер яким ви користуєтесь для входу в особистий кабінет банку / МФО) можна прирівняти до вашого паспорту, НІКОЛИ нікому не надавайте доступ до нього.

Рекомендація! Ви можете прив’язати свій номер до вашого паспорту без оформлення контракту з мобільним оператором, звернувшись у відділення мобільного оператора, номером якого ви користуєтесь. Таким чином, ваш номер не може бути перевипущений 3-ю особою без вашого паспорту та фізичної присутності в відділенні мобільного оператора.

Обережність та розсудливість допомагає запобігти шахрайству і фінансовим втратам!

Якщо є підозра, що ви стали учасником чи свідком шахрайських дій з послугами від ТОВ «Укр Кредит Фінанс», просимо негайно звертатися за телефоном гарячої лінії 0800 200 221 або заповнити форму на сайті компанії:

Icon
Delete

Натискаючи кнопку «Відправити», ви підтверджуєте згоду з умовами обробки ваших персональних даних.

Попередження

1. Можливі наслідки для споживача в разі користування споживчим кредитом або невиконання ним обов’язків згідно з договором про споживчий кредит, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються в разі невиконання зобов’язання за договором про споживчий кредит

1.1. Відповідальність за прострочення виконання та/або невиконання умов договору:

  • згідно п.8.2. Договору: «У разі несвоєчасного повернення отриманого Кредиту Позичальник зобов’язаний сплатити Кредитодавцю суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення»;
  • згідно п.8.2. Договору (тимчасово не застосовується у зв'язку з дією обмежень, запроваджених у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану) «У разі несвоєчасного повернення отриманого Кредиту Позичальник зобов’язаний сплатити Кредитодавцю 2 (два) проценти від неповерненої суми Кредиту за кожен день прострочення сплати в силу положень статті 625 Цивільного кодексу України»;»
  • згідно п.8.3. Договору: (тимчасово не застосовується у зв'язку з дією обмежень, запроваджених у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану) «У разі не здійснення сплати процентів за користування Кредитом у визначені цим Договором терміни, Позичальник зобов’язаний сплатити Кредитодавцю штраф у розмірі 10% (десяти відсотків) від суми Кредиту. Сукупна сума неустойки, нарахованої за порушення зобов'язань Позичальником на підставі цього пункту Договору, не може перевищувати половини Кредиту (50% суми Кредиту), одержаного Позичальником за цим Договором»;
  • згідно п.10.2 Договору: «У разі несплати Позичальником у повному обсязі відсотків за користування Кредитом не пізніше останнього дня першого Базового періоду за Пільговою процентною ставкою, нарахування процентів за користування Кредитом за перший Базовий період здійснюється за Стандартною процентною ставкою. Надалі нарахування відсотків за користування Кредитом здійснюється за Стандартною процентною ставкою до моменту повного погашення Позичальником заборгованості зі сплати процентів. З моменту повного погашення Позичальником заборгованості зі сплати процентів подальше нарахування процентів за користування Кредитом здійснюється за Зниженою процентною ставкою»;
  • згідно п.10.3 Договору: «У разі несплати Позичальником у повному обсязі відсотків за користування Кредитом не пізніше останнього дня будь-якого Базового періоду, з наступного дня подальше нарахування процентів за користування Кредитом здійснюється за Стандартною процентною ставкою до повного погашення Позичальником заборгованості зі сплати процентів (включаючи дату погашення заборгованості)».

1.2. Право фінансової установи у визначених договором випадках вимагати дострокового погашення платежів за кредитом та відшкодування збитків, завданих йому порушенням зобов'язання:

  • згідно п. 8.5 Договору: «У разі прострочення Позичальником сплати процентів за користування Кредитом на строк понад один календарний місяць, Кредитодавець має право вимагати від Позичальника повернення Кредиту в повному обсязі та сплати процентів за весь строк фактичного користування Кредитом до настання дати повернення кредиту, що встановлена п.4.12 цього Договору»;
  • згідно п. 8.6 Договору: «У разі прострочення Позичальником сплати процентів за користування Кредитом, Кредитодавець має право розірвати цей Договір за своєї ініціативою, проінформувавши про це Позичальника письмово за 30 (тридцять) календарних днів».

1.3. Унесення інформації до кредитного бюро, формування негативної кредитної історії, що може враховуватися фінансовою установою під час прийняття рішення щодо надання кредиту в майбутньому.